29-12-2011

Agenda 2012 gekaft in toille ciree

Je zal ondertussen wel denken, daar heb je ze weer met haar toille ciree! Maar ons 'tHuis heeft zo van die periodes, periodes die regelmatig terugkeren omdat "dat ene" nu net op dit moment goed in de vingers zit. Maar ik verzeker je, dat gaat wel weer over hoor. Ik heb nog veel in mijn hoofd zitten om te maken maken en dat is niet alleen in toille ciree.

Eergisteren gaf ik mijn zus een agenda kado, dieje van van ons 'tHuis wilde hem eigenlijk kado doen aan zijn schoonpa, mijne pa dus, maar die had er al genoeg. Mijn zus die zei; "Ik kan die wel gebruiken, das een goeie voor in de winkel." (ze verkoopt het lekkerste brood, pistolets, gebak ter wereld, belegde broodjes) Na het kerstfeest lag hij nog op tafel, ze was hem vergeten. Ik dacht, "daar kan ik nog wat mee, voor in de winkel daar maak ik een specialleke van. Haar agenda moet eigenlijk opvallen en handig zijn. De toille kon ook eventueel vervangen worden door een stofje maar voor in een bakkerij is toille ciree wel iets gemakkelijker te reinigen als er toevallig wat lekkere slagroom of wat aan kleeft. Een lus om een potlood in te steken is geen overbodige luxe. Het vakje dat ik aan de binnenkant stikte heeft ze inmiddels in gebruik, ze heeft er een notitieblok ingestopt. 





Ik kan hier geen patroon van meegeven want elk boek, agenda is anders van formaat natuurlijk.
Om dit zelf te maken ga je net hetzelfde aan het werk als een boek kaften, maar dan gewoon in toille ciree / tafelzeil. 

3 opmerkingen: