22-12-2011

Tissue box cover


"Je moet nog wel een kadootje maken voor mijn klas hé" zei Willem vanmorgen toen de meiden alle aandacht kregen met een enorme worst van een kado in hun handen. 

Ik maakte voor de 2ling hun klas als kerstkado deze tochtrol. De rol heeft de hele dag zijn werk gedaan, "het was gelukt" wisten ze in koor te vertellen "want er werd niet meer op de deur geklopt". 

Willem's vraag was geen vraag, eerder een bevel, maar er zat wat in. Even nog gepolst maar hun deur klopt niet, ze knelt... Daar kan ik niets aan doen... Dus maakte ik een cover voor een tissue box. En ik maakte er nog eentje extra voor mij mama die morgen 23 december jarig is, eentje in de prachtige glanzende stof die ik reeds hier gebruikte.



Snij de bodem uit een tissue doos en knip de hoeken door.


Teken dit patroon over op de stof en knip er voldoende naad aan.
Vergeet niet de opening reeds aan te duiden met potlood.


Plaats op de goede kant een stukje netjes afgewerkte stof om de opening mee af te werken.


Stik de opening en knip deze open. Geef kleine knipje s in de ronding om ze makkelijk te kunnen omdraaien. Let op, wees steeds voorzichtig en knip niet te ver!


Keer het kleine lapje om en stik rondom af.


Stik de vier hoeken.
Stop de doos in de cover en speld zo de zoom om.
Stik de zoom af.


Veel succes!


2 opmerkingen: