26-02-2013

Lavendel suiker

Vandaag was ik in een kruidenwinkeltje, een winkeltje waar de kruidengeuren je tegemoet komen. Met achter de dame haar toog een enorme rek vol blikken dozen met allemaal gedroogde kruiden. Met mijn ogen ging ik het rijtje af en toe zag ik ze staan een blik vol lavendel. Daar wil ik wel een zakje van! Een flinke schep, veel te veel voor wat ik nodig had maar voor 1,30€ kunnen we niet sukkelen. Ik nam ze vooral mee om lavendel suiker van te maken, lekker om deze koekjes mee te bakken, dan vervangen we een 4 el suiker met deze lavendelsuiker!

Toen ik na een ander boodschapje mijn wagen weer instapte kwam de intense lekkere geur van lavendel me strelen in de neus. Ah, voor het eerst snak ik toch naar een beetje lente of zomer, maar hey, het zonnetje kwam vandaag al piepen dus klagen doen we niet!




Op een halve kg suiker doe je 2 eetlepels onbespoten lavendelbloemetjes,
laat deze een paar weken trekken, het is het  wachten waard.

en van de rest van de lavendel maken we een lekker geurzakje!



3 opmerkingen: