16-12-2013

Fluitende kadootjes!

Kerst,
wat een zalige tijd!
De boom uitkiezen, de boom aankleden
kadootjes kopen en inpakken.

De laatste keer om als dertiger te kunnen schudden met pakjes, 
voelen en zelf ruiken om te raden wat erin zit. 
Wees gerust, als veertiger zal ik het naar alle waarschijnlijkheid nog steeds doen.
Ik doe het niet alleen, de kids ook.

Deze keer werd ik geïnspireerd door het pakketje dat ik kreeg van Merula.
Haar stijl drukte ik door op onze kerstpakjes.
Ik moést wit inpakpapier hebben en heb ze eindelijk gevonden!
Sommige pakjes werden zelfs al twee weken verstopt voor we ze konden inpakken.
Wel 10m op 120 cm voor geen 3€, 
daar kan je al wat voor inpakken!

Elk kadootje werd zorgvuldig ingepakt.
Strikken en lintjes zijn dit jaar niet nodig.
Met een alcoholstift gingen we verder aan de slag.
Op elk kadootje staat een stille hint over datgene dat erin zit, 
voor wie het is en wanneer dat het open mag en zelfs waar het open mag.
De vijf kerstboompjes links en rechts van "Merry Christmas" stelt ons gezin voor.
De hartjes in de hoeken omdat ik zoveel van ze hou.
(Bij een paar kadootjes staat er "Merrie Christmas"
vraag me af of ons Fientje de paardenliefhebber des huizes dit snel gaat zien)


Voor de jarigen gingen we verder in dezelfde stijl.
En de vogeltjes, die zingen in volle ornaat Happy Birthday!


Het linkerdoosje is zoals hier gemaakt.

Wil je zelf ook deze vogeltjes maken,
dat kan!


klik hier
download de original size
open 
print af op stevig papier om te gebruiken als mal 
gebruik shrinkpapier*
of print meteen af op leuk scrabbookpapier 
knip ze uit

inspiratie vond ik hier voor de vogeltjes.
* Bij het gebruik van shrinkpapier, één per één in de oven en wanneer het nog zacht is het vleugeltje heel vlug naar boven plooien of het gaat zeer moeilijk over het touwtje!

8 opmerkingen:

  1. Heel mooie en originele verpakkingen! Die ga ik meteen pinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi!! Ik heb ook al de tip van 't eigen handschrift van uw blog (wat helaas niet werkte omdat mijn pen niet dik genoeg was, dus ik mag nog voor de herkansing:) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o dat ziet er leuk uit!!! Mooi hoor :) Wat moet jij al een dosis voorpret hebben zo.
    Hier geen kerstcadeautjes onder de boom, we hebben al cadeautjes met Sinterklaas gedaan.
    Enne man werkt trouwens als lichttechnicus in theaters en op festivals enzo :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een geweldige pret Merula ;-). En ook al weet ik wat erin zit, kan het niet laten van te schudden haha. Oh, geweldig zo'n handig lichtpunt in huis, (ik moet dat allemaal zelf doen hier) en Harrie is zijn naam dan? ;-)

      Verwijderen
  4. Ooohh zo leuk! Jammer dat je post nu pas lees, net na kerstmis! Maar net zoals jij kan, kan het gebruikt worden voor andere gelegenheden! Nu eerst op zoek naar wit papier :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan de vogeltjes ook gebruiken bij een verjaardag, zet er muzieknoten bij en ze zingen Happy Birthday!
      Het witte papier heb ik bij Ava papierwaren gekocht, is geen kaftpapier of kadopapier maar kraftpapier. Veel plezier!

      Verwijderen
    2. Merci voor de tips!!! Weeral zo'n leuk idee, die zingende vogels!!
      Ik deed ondertussen ook al een soortgelijke poging, maar moet nog veel oefenen :-)
      Je kan het resultaat bekijken op mijn blogje:
      http://mamoeka.blogspot.be/2014/01/mijn-eerste-swapje.html

      Verwijderen